fredag 10 november 2017

Petra och mina uppgifter.

Hej!

Jag vet att Karin har hunnit nämna för er att jag skulle komma och följa med henne och klassen. Jag tänkte presentera mig och berätta vad jag ska göra under mina fem veckor tillsammans med klassen.

Jag heter Petra Asplund och går andra året på grundlärarprogrammet med inriktning förskoleklass till årskurs tre. Det här är min andra VFU (verksamhetsförlagda utbildning) kurs. Min uppgift från skolan är att utföra en lektionsserie i ämnet engelska. Jag tänkte därför berätta lite kort om vad jag har tänkt göra.
Vi kommer att börja med att tillsammans gå igenom vad de olika kroppsdelarna heter på engelska. Vi kommer att sjunga engelska sånger som involverar kroppen, exempelvis head, shoulder, knees and toes. Efter det ska eleverna få jobba med ett korsord. Vi kommer även att repetera färger och siffror. Lektionsserien kommer att avslutas med att de får rita ett monster med hjälp av engelska instruktioner. Eleverna kommer att få jobba både enskilt och tillsammans med andra. De kommer att få läsa instruktioner, men också höra dem. Målet med lektionerna är att eleverna ska få lära sig kroppsdelarna på engelska, läsa och lyssna på instruktioner på ett annat språk, men också stärka sin kunskap om färger och siffror.
/ Petra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar