onsdag 4 november 2020

Till vårdnadshavare med elever och barn på Hedens skola och förskola



Jag har fått svar idag att jag har Covid-19.  Jag fick huvudvärk på onsdag, v. 44 var då på en utbildningsdag med all personal som arbetar på skolans fritidshem och i förskoleklass. Under förmiddagen var jag med dem, men satt på avstånd från alla. Åkte dock hem efter lunch. Fick feber under natten mot torsdag. Har inte varit särskilt sjuk än, ingen feber sedan fredagen och hoppas att jag inte blir sjukare än så här. Testades på torsdag och fick som sagt var svaret i dag. Jag har inte träffat någon mer än min man sedan torsdagen.


Vill därför informera alla som träffat mig senaste tiden att ni kan ha utsatts för smittrisk.


Du ska vara uppmärksam på symtom i 14 dagar efter smittotillfället och testa dig för covid-19 om du skulle få symtom. Du bör undvika onödiga sociala kontakter under denna tid och vara noggrann med att hålla avstånd till andra.

Får du symtom ska du stanna hemma och boka tid för provtagning. Mer information finns på 1177.se


Med vänlig hälsning 


Maria Larsson-Palo, rektor på Hedens skola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar